Najboljše izgubljamo doma

Nazaj na Novice in obvestila

Ob plezanju alpinistične smeri se mu je odlomil oprimek.

“Izkušenega planinca Zvoneta Andrejčiča, ki je bil na poti čez Krpin proti Begunjščici, smo našli mrtvega v jutranjih urah. Ponesrečeni je bil član prve slovenske odprave na Mount Everest,” nam je zatrdil načelnik GRS Radovljica Toni Smolej.

Plezal v 50-metrski steni, alpinistični smeri, nakar se je po vsej verjetnosti odlomil oprimek. Očitno je imel izredno smolo, saj gre za izjemno izkušenega planinca in himalajca,” še dodaja Smolej.

Iskalna akcija pogrešanega planinca se je začela v torek ob 20.35. Andrejčič je v jutranjih urah odšel na Krpin pri Begunjah na Gorenjskem v občini Radovljica in se do večernih ur ni vrnil domov. Aktivirani so bili reševalci Postaje GRS Radovljica in Gorska reševalna zveza Slovenije z vodniki lavinskih psov, ki so nato preiskali poti v okolici slapu pod Jamskim vrhom. Pogrešanega do polnoči niso našli, zato so iskalno akcijo prekinili. Vnovič so začeli iskati v jutranjih urah. Truplo ponesrečenca so našli v dolini Drage nekaj po sedmi uri zjutraj.

Grošelj: “Bil je moj vzornik”

“Z Andrejčičem sem leta 1967 plezal prvo smer v svojem življenju. Bil je moj inštruktor. Ob vaši novici me je zmrazilo,” nam je pretresen zatrdil alpinist Viki Grošelj in dodal, da mu je bil Zvone ob prvih vzponih alpinistični vzornik. “Kasneje so najine poti malo zašle, saj je on obiskoval domače hribe, medtem ko je mene zaneslo v svet.”

Ustvarjal slovensko zgodovino

13. maja leta 1979 sta na najvišjo goro sveta, 8848 metrov visoki Mount Everest, prvič stopila Slovenca. To sta bila Kranjčana Andrej Štremfelj in Nejc Zaplotnik, člana takratne jugoslovanske odprave, v kateri so bili tudi Slovenec Stane Belak – Šrauf, Splitčan Stipe Božić in vodja šerp na odpravi Nepalec Ang Phu. Ti so na vrh stopili dva dni pozneje.

Odprava na Everest je sicer štela 25 članov, med njimi pa je bil tudi današnji ponesrečenec Zvone Andrejčič.

“Na odpravi je bil tako kot vedno izjemno telesno pripravljen. Vsi smo želeli osvojiti vrh gore, mislim pa, da je on zbolel, kar mu je preprečilo vzpon na vrh. Kljub temu je tako kot vsak član odprave ključno prispeval k temu, da je na koncu sedmim plezalcem uspelo priti na vrh,” konča Grošelj.

Tone Škarja, sreda, 9. junij 2010, ob 21:40

Moje sožalje svojcem. Bil je zanesljiv član dveh “mojih” odprav – Kangbačen 1974 in Everest 1979. Na Kangbačnu je dosegel vrh 7902 m. Popolnoma nekonflikten, skrajno delaven in skromen človek. Hudo mi je. – T.